2023 Generalforsamling

Generalforsamlingen d. 14/3 2023 afholdes i Teater V, og der er underholdning med teaterstykket 'Argumenter mod kvinder', som er baseret på bogen med samme titel af Birgitte Possing, dr. phil.
Se invitationen til højre.

Teater V

Teatret ligger i Spinderiet i Valby lige ved Valby station, hvorfra der kører S-tog og busser, men ingen Metro. Der er også parkering i Spinderiets parkeringskælder https://spinderiet.dk/information/parkering

Efter den sædvanlige dagsorden og spisning, skal vi se forestillingen 'Argumenter mod kvinder', som er baseret på bogen med samme titel af Birgitte Possing, dr. phil. Bogen dokumenterer de argumenter, som kompetente kvinder siden demokratiets barndom er blevet mødt med, og hvis mønstre vi må kende, hvis vi skal ændre dem. Hvor skrækindjagende og hysterisk morsomme de end må lyde.

Instruktøren Thomas Hwan og skuespillerne Johanne Dal-Lewkovitch, Mathilde Lundberg og Joen Højerslev undersøger ligestillingens faldgruber og fordomme med kroppen og scenekunstens midler.
Hvis vi nu bygger en talerstol, hvem går så op på den? Hvor går kønskampen hen, når den går ind i fremtiden?

Se mere på teatrets hjemmeside https://teater-v.dk/performance/argumenter-imod-kvinder-3/