Generalforsamling 2018

Generalforsamlingen er nu overstået. Se billeder fra aftenen hvor der blev sagt farvel til formanden og goddag til den nye formand og næstformand.

Af Rikke Skall, webredaktør

Onsdag d. 12 september 2018 var sidste generalforsamling i dbio-Nordjylland med Britta Mølgaard som formand. Generalforsamlingen blev afholdt i Aalborg Kongres og Kulturcenter, hvor 75 medlemmer deltog.

Det blev en rigtig god og følelsesladet generalforsamling, hvor Britta takkede af efter 22 år som formand for dbio-Nordjylland.

Der blev holdt taler, og Britta fik givet posten som formand videre til dbio-Nordjyllands nye formand Merete Kjeldgaard.

DSC_2570 NY 1
Bestyrelsen dbio-Nordjylland Foto: Carsten Lorenzen

Udover et ny formandsskab, i form af Merete Kjeldgaard og Lasse Jacobsen, er der i dbio-Nordjylland også en ny bestyrelse. Bestyrelsen blev præsenteret og den samlede bestyrelse glæder sig til at komme i arbejde.

I den nye bestyrelse, skulle der på generalforsamlingen findes et medlem til hovedbestyrelsen.

I hovedbestyrelsen har dbio-Nordjylland 2 pladser. Formanden er født medlem, men det sidste medlem skal findes mellem bestyrelsens øvrige medlemmer. 3 bestyrelsesmedlemmer havde, inden generalforsamlingen, meldt sit kandidatur. Efter afstemning er Anette Vestergaard det andet medlem til hovedbestyrelsen. Lasse Jacobsen er, som næstformand, suppleant for Merete og Rikke Skall er suppleant for Anette.

Kongres

Der er i 2018 kongres i dbio. Den bliver afholdt d. 20.-21. november 2018. Bestyrelsen deltager i kongressen,  derudover har dbio-Nordjylland 5 pladser som skal besættes af ordinære medlemmer. Disse deltagere  vælges mellem de generalforsamlings-deltagere som ønsker at deltage og dermed melder sit kandidatur. 9 medlemmer stillede op til de 5 pladser og efter afstemning deltager følgende medlemmer i kongressen:

• Line Schmidt
  • Hanne Rebsdorf
  • Helle Christensen
  • Mia Lund Christensen
  • Kirsten Johansen

Billeder og referat fra generalforsamlingen kan se længere nede på siden. Klik på de enkelte billeder for at se dem større. Billederne er taget af journalist og videofotograf Carsten Lorenzen.

Referat Generalforsamling 2018.pdf